هنرهنر هفتم

اسکارلت جوهانسون از دیزنی به دلیل پخش فیلم بیوه سیاه شکایت کرد.

اسکارلت جوهانسون پس از پخش فیلم ابرقهرمانی بیوه سیاه همزمان با اکران آن در سینما، از دیزنی به دلیل نقض قرارداد شکایت کرد.

به گزارش وبسایت خبری بی‌بی‌سی، این فیلم با فروش ۲۱۸ میلیون دلار (۱۵۷ میلیون پوند) در اولین تعطیلات آخر هفته خود، رکورد فروش گیشه در زمان بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ را به نام خود ثبت کرد. اما پس از آن فروش گیشه به شدت کاهش یافت و خانم جوهانسون استدلال می‌کند که از درآمد احتمالی محروم شده است. در پاسخ، دیزنی گفت که به طور کامل از قراردادش پیروی کرده است و پرونده خانم جوهانسون هیچ‌گونه ارزش قانونی ندارد. خانم جوهانسون گفت که استودیو مارول که متعلق به دیزنی است به او قول داده بود که بیوه سیاه یک نمایش سینمایی خواهد بود.

در دوران همه‌گیری کرونا، تعدادی از استودیوهای هالیوود تصمیم گرفتند سینماها را (که بسیاری از آن‌ها تعطیل شده بودند)، دور بزنند و به جای آن فیلم‌های خود را به صورت آنلاین منتشر کنند. اکنون که اکثر سینماها بازگشایی شده‌اند، دیزنی به همراه غول دیگر فیلم‌سازی یعنی برادران وارنر تصمیم گرفته‌اند استراتژی اکران دوگانه را برای فیلم‌های اصلی خود حفظ کنند.

در اولین تعطیلات آخر هفته، بیوه سیاه حدود ۸۰ میلیون دلار فروش بلیط در آمریکای شمالی و ۷۸ میلیون دلار در سطح بین‌المللی به همراه حداقل ۶۰ میلیون دلار در سرویس پریمیوم دیزنی دریافت کرد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، منابع نزدیک به خانم جوهانسون می‌گویند که دستمزد او بر اساس عملکرد گیشه این فیلم بوده است، و تخمین می‌زنند که چیزی در حدود ۵۰ میلیون دلار از دست داده است.

حمله بی‌شرمانه

دیزنی ادعا می‌کند که استراتژی انتشار دوگانه باعث شده است خانم جوهانسون مبلغی بیش از ۲۰ میلیون دلار که تا به امروز دریافت کرده است، دریافت کند. در بیانیه‌ای دیزنی آمده است که اقدام قانونی او، به ویژه در همه‌گیری شدید اثرات هولناک و طولانی‌مدت جهانی کووید ۱۹ بسیار ناراحت کننده است. برایان لورد، مدیر برنامه‌های خانم جوهانسون، در بیانیه‌ای دیزنی را متهم کرد که «بی شرمانه» تلاش کرده است شخصیت خانم یوهانسون را لکه دار کند و گفت:

اسکارلت شریک دیزنی در ۹ فیلم سینمایی بوده است که میلیاردها دلار برای دیزنی و سهامداران آن کسب کرده است. این شرکت حقوق و دستمزد او را در بیانیه مطبوعاتی خود درج کرد تا بتواند موفقیت او را به عنوان یک هنرمند و تاجر تقویت کند، گویی این چیزی است که او باید از آن شرم داشته باشد.

قبل از همه‌گیری کرونا، طرفداران فیلم‌های هالیوود معمولاً مجبور بودند اکرآن‌های جدید را به طور انحصاری در سینما تماشا کنند یا سه ماه منتظر بمانند تا به صورت آنلاین پخش شوند. اخیراً استودیوهای بزرگ اکران در سینما و پخش آنلاین فیلم‌ها را به طرق مختلف با هم ترکیب کرده‌اند، زیرا سینماها برای جلب نظر بینندگان برای جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ در فضاهای محدود تلاش می‌کنند. با این حال، این حرکت در بین برخی از استعدادهای برجسته صنعت فیلم، از جمله کارگردان تنت و شوالیه تاریکی، کریستوفر نولان، محبوبیت زیادی پیدا نکرده است. سال گذشته این فیلمساز انگلیسی از کمپانی برادران وارنر  به دلیل برنامه‌های آن‌ها برای انتشار فیلم‌های مهم در در شبکه اچ‌بی‌او مکس انتقاد کرد و این وضعیت را «فریب و تغییر واقعی» توصیف کرد. او به هالیوود ریپورتر گفت:

برادران وارنر یک ماشین باورنکردنی برای به دست آوردن کار فیلمساز در همه جا، چه در سینما و چه در خانه داشت، ولی آن‌ها در حال از بین بردن آن هستند. تصمیم آن‌ها از نظر اقتصادی منطقی نیست و حتی معمولی‌ترین سرمایه‌گذار وال استریت می‌تواند تفاوت در عملکرد آن‌ها را ببیند.

دیگر «پاداش بزرگ» ندارید؟

مت مولر، سردبیر نشریه صنعت Screen Daily، گفت که انتظار دارد اختلافات قبل از رسیدن به سالن دادگاه، پشت درهای بسته حل شود. او گفت:

تعجب‌آور است که دیزنی اجازه داده است که اختلافات به این مرحله برسد. من فکر می‌کنم ستاره‌های دیگر به نحوه پیشبرد پرونده اسکارلت نگاه خواهند کرد، در حالی که استودیوهای دارای پلتفرم پخش مکمل در حال بررسی این موضوع هستند که برای پیشگیری از اقدامات بعدی باید چه مراحل قراردادی را انجام دهند.

نتیجه پرونده جوهانسون هرچه باشد، مولر شک دارد که این امر باعث شود دیزنی استراتژی انتشار دوگانه خود را تغییر دهد. او در ادامه افزود:

تصمیم‌گیرنده نهایی دیزنی سهامداران آن هستند و آن‌ها می‌خواهند که دیزنی پلاس بسیار موفق باشد.

۱۷مدل موی جذاب از اسکارلت جوهانسون

[تعداد: ۰   میانگین: ۰/۵]
بیشتر بخوانید
10 تا از بهترین فیلم‌های آلن دلون | جذاب‌ترین مرد سینمای اروپا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

فقط نام را وارد کنید. نیازی به ثبت ایمیل نیست.

5 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا